Sklepowa aplikacja mobilna pozwala na zyskanie dużych oszczędności podczas codziennych zakupów. Pozwala na zbieranie punktów za zakupy oraz otrzymywaniu kuponów rabatowych. W jaki sposób można je zbierać? Czego sklep wymaga od klienta?
Zainstalowanie aplikacji mobilnej i weryfikacja konta
Aplikację mobilną trzeba ściągnąć i zainstalować na swoim urządzeniu. Do korzystania z niej wymagany jest system w odpowiedniej wersji (np. Android, iOS), stąd też należy zadbać o to, by wyposażyć się w smartfona, który będzie taką aplikację obsługiwał. Wymagania określone są zwykle na stronie sklepu udostępniającego aplikację mobilną. Użytkownik aplikacji może być poproszony w toku rejestracji o weryfikację swojej tożsamości. Zwykle podaje się w takim przypadku mail, na który przychodzi specjalny link weryfikacyjny. Po tym można już korzystać z aplikacji i zdobywać punkty.
Wymagania sklepu w zakresie funkcjonalności aplikacji
Oprócz bieżącego dostępu do Internetu, w celu uzyskania możliwości zbierania punktów w sklepie, trzeba spełnić inne wymagania. Przykładem jest akceptacja powiadomień push oraz pozwolenie na geolokalizację. To pierwsze rozwiązanie wynika z faktu, iż sklep chce na bieżąco informować użytkownika aplikacji o aktualnie dostępnych dla niego spersonalizowanych promocjach, z kolei geolokalizacja umożliwia prawidłowe działanie mapy sklepów, dzięki której szybko dotrze się do tego, który znajduje się najbliżej.
Zwykłe zakupy a punkty i kupony
Każdy sklep udostępniający aplikację mobilną daje punkty za wykonanie dowolnych zakupów. Przeliczane są one jednak na różne sposoby. Wszystko uzależnione jest od tego, jakie zasady w zakresie przydzielania nagród za zakupy ustali sklep. Na przykład popularna sieć Żabka oferuje 4 punkty (tzw. Żappsy) za każdą wydaną w sklepie złotówkę. Wystarczy dokonać dowolnego zakupu, zeskanować kod karty z aplikacji mobilnej i już można cieszyć się punktami, które przeznaczy się później na kupony, dzięki którym odbierze się nagrodę. Saldo punktów w aplikacji mobilnej zwykle zmienia się bezpośrednio po zakupie. Czasami trzeba jednak poczekać nieco dłużej, gdy w sklepie lub w telefonie nie ma aktualnie sieci. Punkty pojawiają się wówczas na koncie tuż po podłączeniu się do Internetu.
Dodatkowe punkty – jak zdobyć?
Sklepy, które udostępniły klientom aplikację mobilną, oferują często inne, alternatywne metody zdobywania punktów. Na przykład dodatkowo punktowane mogą być zakupy wybranych produktów (np. punkty razy 2 lub dodatkowa liczba punktów), ale zdarza się również, że sklep daje punkty za wypełnienie ankiety lub też za polecenie aplikacji innym użytkownikom, którzy zweryfikują swoją tożsamość. Możliwości zdobycia punktów na zakupy z wykorzystaniem aplikacji mobilnej jest zatem wiele. Wystarczy dokładnie sprawdzić regulamin aplikacji i śledzić stronę sieci sklepów by zyskać ciekawe kupony.
Wyłączenia z punktów
Warto wiedzieć o tym, że nie każdy zakup w sklepie honorowany jest punktami dla użytkownika aplikacji mobilnej. Istnieją wyłączenia w tym zakresie. Bardzo często punkty nie są wręczane za zakup produktów alkoholowych, ale wyłączenia mogą dotyczyć również wyrobów tytoniowych, czy też niektórych produktów dla niemowląt. Zanim przystąpi się do programu lojalnościowego warto dokładnie sprawdzić regulamin sklepu w tym zakresie, by zwiększyć swoje szanse na promocyjne kupony.