Do ich produkcji wykorzystywane mogą być różnego rodzaju materiały – poczynając od stali nierdzewnej, aluminium i innych stopów metali, poprzez taśmy alurapid, a na różnego rodzaju tworzywach sztucznych (styrodur, dibond, tubond itp.) kończąc. Poszczególne agencje reklamowe i producenci pozwalają osobom zainteresowanym ich nabyciem dokonać wyboru pomiędzy standardową wersją liter 3d oraz literami przestrzennymi wyposażonymi w instalację podświetlającą. Ta ostatnia coraz częściej korzysta z technologii ledowych, choć spotkać jeszcze można podświetlenia przy pomocy tradycyjnych świetlówek lub neonów. Skorzystanie z wbudowanych modułów oświetlających pozwala na dobre wyeksponowanie treści reklamowych, niezależnie od miejsca, w którym reklama zostanie umieszczona oraz niezależnie od warunków atmosferycznych i pory dnia.
Najczęstszym zastosowaniem przestrzennych liter 3d są różnego rodzaju reklamy zewnętrzne (outdoorowe), nakierunkowane w wielu przypadkach na oznaczenie oraz wyeksponowanie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Coraz częściej na taką formę reklamy decydują się także przedsiębiorcy posiadający swoje siedziby lub punkty sprzedaży w zamkniętych halach i innych tego rodzaju pomieszczeniach (centrach handlowych, dużych obiektach korporacyjnych itp.). Zamówienia na wykonanie liter przestrzennych 3d składane są przez przedsiębiorców z różnych branż i gałęzi przemysłu. Decydują się na nie zarówno firmy nastawione na współpracę z kontrahentami biznesowymi (b2b), jak też przedsiębiorcy, którzy koncentrują swoją działalność na świadczeniu usług lub sprzedaży towarów odbiorcom końcowym w postaci konsumentów. Uniwersalność oraz niskie koszty wykonania tego nośnika reklamy, połączone z atrakcyjnym wizualnie i przyciągającym wzrok wyglądem, czynią tę formę szczególnie pożądaną dla tych podmiotów, które stosunkowo niewielkim nakładem środków finansowych zamierzają osiągnąć wymierne efekty reklamowe.
Jak była już wyżej mowa – litery 3d mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów i przy wykorzystaniu różnych technologii produkcyjnych. Dobór właściwych parametrów uzależniony być winien od czynników i uwarunkowań związanych z docelowym położeniem oraz miejscem ekspozycji reklamy. Jeżeli nie jesteśmy pewni swojego wyboru, warto skorzystać z pomocy ekspertów z branży reklamowej, którzy udzielą kompleksowej porady oraz pomogą w wyborze najodpowiedniejszych materiałów do wykonania liter 3d.