Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 16 czerwca 2025 00:14
Reklama Wieliszewskie Wianki 2025

POMAGAJĄ UCZNIOM POSZERZAĆ HORYZONTY

POMAGAJĄ UCZNIOM POSZERZAĆ HORYZONTY
czw1

W MANEŻU Domu Polonii odbyła się konferencja pod nazwą Nauczanie w Klasie Przyszłości.
Upowszechniała ona rezultaty projektu Future Clasrooms Leadership, finansowanego ze środków UE. Główny cel projektu? Wyrównanie kompetencji cyfrowych i uczniów, i nauczycieli oraz uświadamianie znaczenia cyfryzacji w edukacji XXI wieku.


Spotkanie z udziałem wielu słuchaczy otworzył dyrektor PSP4 im. Ireny Szewińskiej, Krzysztof Łachmański:


- Dzisiejsza konferencja -poza aspektem merytorycznym - jest jednocześnie wydarzeniem upowszechniającym projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej PRZEWODNICTWO KLAS PRZYSZŁOŚCI. Zaszczytem dla mnie, dla nauczycieli PSP nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku oraz dla partnerów projektu z Turcji, Włoch, Rumunii, Bułgarii i Macedonii Północnej jest podzielenie się z  państwem wizją szkoły przyszłości XXI wieku. Model, który zostanie zaprezentowany, został wypracowany przez beneficjentów uczestniczących w tym projekcie. W obecnych czasach, przy dynamicznie zmieniającym się świecie, nowoczesne technologie stają się integralną częścią naszego życia, a i zmiany w oświacie muszą uwzględniać nowe wyzwania i  potrzeby uczniów w tym zakresie.


SZKOŁY PRZYSZŁOŚCI, naszym zdaniem, będą oparte na elastycznych, spersonalizowanych i technologicznych modelach nauczania. Pozwolą lepiej sprostać zróżnicowanym potrzebom uczniów w  obecnej epoce cyfrowej. Czas pandemii, był najlepszym przykładem wykorzystania nowoczesnych technologii w  edukacji, co wcześniej było praktykowane zbyt nieśmiało – powiedział organizator spotkania.


PSP4 jest w PROJEKCIE FCL Future Classrooms Leadership od dwóch lat; to szkoła koordynująca. Imiennie przedsięwzięcie koreluje Monika Jaworska, nauczycielka języka angielskiego, przewodnicząca zespołu projektów UE w CZWÓRCE. Projekt określany jest jako znakomity i przynoszący świetne rezultaty. Prezentowały go trzy nauczycielki SZKOŁY im. Ireny Szewińskiej: Monika Jaworska (Prezentacja założeń i rezultatów projektu FCL; Prezentacja Przewodnika do Klasy Przyszłości), Beata Hejne (Innowacyjne nauczanie w Klasie Przyszłości. Rola nauczyciela a rola ucznia) i Dorota Godlewska(Quiz Kahoot. Wiedza o projekcie FCL).


Wśród prezentujących temat Rozwijanie kompetencji kluczowych w SZKOLE PRZYSZŁOŚCI był Marcin Paśnikowski, ekspert w dziedzinie projektów edukacyjnych w ramach Erasmusa+, nauczyciel ze Świdnika.


Agnieszka Dymura, nauczycielka z Pomorza, koordynatorka wielu projektów unijnych w swojej szkole, obecna na konferencji, przytoczyła na Facebooku PSP4 fragment zaczerpnięty z Narodowej Agencji Programu Erasmus+. Traktuje o roli koordynatorów w procesie realizacji projektów: "Projekty edukacyjne realizowane w ramach PROGRAMU Erasmus + pomagają uczniom poszerzać horyzonty, budować pewność siebie i rozwijać znajomość języków obcych. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie praca i zaangażowanie koordynatorów projektów – osób odpowiedzialnych za pomysły na projekty, za złożenie wniosku o dofinansowanie, a także za zaplanowanie i organizację procesu uczenia się dzieci i młodzieży. To na ich barkach spoczywa ciężar działań projektowych i to od ich pracy zależy powodzenie tych przedsięwzięć".


Grażyna M. Dzierżanowska, zdjęcia PSP4



Podziel się
Oceń