Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 19 czerwca 2025 16:33
Reklama Wieliszewskie Wianki 2025

Dwie ulice i most

Dwie ulice i most
most

Gmina Pułtusk ogłosiła przetarg na wyczekiwany przez mieszkańców przebudowę ulicy Benedyktyńskiej wraz z rozbudową mostu oraz przebudowę ul. Marii Skłodowskiej-Curie.


CZĘŚĆ I - Przebudowa odcinka drogi gminnej ul. Benedyktyńskiej wraz z rozbudową mostu.


Zakres prac obejmuje w szczególności: roboty przygotowawcze, rozbiórkę istniejących nawierzchni, roboty ziemne, wykonanie nawierzchni jezdni i chodników, wykonanie oznakowania drogowego, wykonanie balustrad mostowych, uporządkowanie placu budowy i uporządkowanie terenu przyległego. Przekrój odcinka ma charakter jednojezdniowy, przeznaczony do ruchu w obu kierunkach. Po zachodniej stronie mostu jezdnia ma nawierzchnię asfaltową i chodniki z kostki betonowej. Po wschodniej stronie obiektu mostowego jezdnia posiada nawierzchnię z kostki granitowej i chodniki z płyt granitowych z opaskami z kostki granitowej. Ulica odwadniana jest do istniejącej kanalizacji deszczowej poprzez wpusty deszczowe zlokalizowane przy krawężnikach ul. Benedyktyńskiej. Istniejący na tym odcinku most jest obiektem jednoprzęsłowym o schemacie statycznym belki wolnopodpartej przeprowadzającym ruch nad Kanałem "A". Konstrukcję nośną obiektu stanową belki stalowe wraz z żelbetową płyta zespalającą. Całkowita długość obiektu mostowego ze skrzydłami wynosi 25,60 m. Rozpiętość przęsła 10,80 m. Na płycie pomostu występuje nawierzchnia bitumiczna o grubości 20 cm. Obiekt posiada dwustronne, wąskie ciągi pieszo-rowerowe o nawierzchni bitumicznej i szerokości około 0,5 m. Na krawędzi wsporników chodnikowych znajdują się balustrady stalowe.


Zgodnie z zamówieniem, w ramach realizacji należy wykonać przebudowę nawierzchni jezdni o długości 48 m i szerokości 6,0 m wraz z obustronnymi chodnikami od 2,5 do 4,5 m oraz przebudowę prowadzących w kierunku al. Wiktora Gomulickiego schodów. Geometria ulicy pozostaje niezmieniona. W ramach rozbudowy mostu należy wykonać rozbiórkę istniejącego przęsła zespolonego wraz z wyposażeniem, rozbiórkę nawierzchni na dojazdach chodników, schodów betonowych i umocnień skarp rzeki. Parametry techniczne rozbudowywanego obiektu mostowego: długość całkowita ze skrzydełkami 25,61 m, szerokość całkowita 12,46 m, całkowita długość ustroju 13,30 m, światło pionowe ok. 3,53 m, światło poziome 10,80 m (równe światłu mostu). Należy wykonać przekrój zespolony mostu w postaci: belek stalowych zespolonych płytą żelbetową grubości 18 cm, konstrukcji obiektu wbetonowanej w żelbetowe poprzecznice na istniejących przyczółkach, nowych wsporników dostosowanych do projektowanej szerokości ciągu pieszego na górze skrzydełek


Nawierzchnię jezdni obiektu mostowego należy wykonać z kostki granitowej, krawężniki z kamienia i betonu. Most należy wyposażyć w ochronną, ozdobną balustradę, zamontowaną na gzymsie żelbetowym wysokości 1,1 m. oraz wykonać dwie pary schodów skarpowych z poręczą (od strony górnej wody i dolnej).


Chodniki z kostki betonowej należy wykonać następująco: od strony ul. 3 Maja – kostka betonowa, od strony ul. Rynek – kostka granitowa.


Odwodnienie przebudowywanego odcinka realizowane będzie poprzez istniejącą sieć kanalizacji deszczowej. Inwestycja zakłada utrzymanie istniejącego systemu odwodnienia wraz z jego usprawnieniem poprzez nadanie nawierzchni jezdni odpowiednich spadków oraz równości podłużnej i poprzecznej.


CZĘŚĆ II - Przebudowa drogi gminnej nr 340498W ul. Marii Skłodowskiej - Curie w Pułtusku.


Zakres prac obejmuje w szczególności: roboty przygotowawcze, rozbiórkę istniejących nawierzchni, roboty ziemne, przebudowę studni wpustowych kanalizacji deszczowej, przebudowę nawierzchni jezdni, poboczy, chodników, wykonanie zjazdów, zagospodarowanie powierzchni biologicznie czynnej, wykonanie oznakowania drogowego, uporządkowanie placu budowy i terenu przyległego.


Ulica Marii Skłodowskiej-Curie jest drogą przelotową o charakterze jednojezdniowym, przeznaczonym do ruchu w obu kierunkach. Długość odcinka objętego inwestycją wynosi 504,37 m. Ulica posiada jednostronny chodnik o szerokości 2,0 m z kostki betonowej (504,37 m). Po drugiej stronie odcinka na całej długości występuje zieleniec (504,37 m). Ulica posiada nawierzchnię asfaltową o szerokości 6,0 m, obustronnie ograniczoną krawężnikami. Zjazdy na posesje przyległe do drogi mają nawierzchnie utwardzone betonowe, lokalnie nieutwardzone. W km 0+055 znajduje się skrzyżowanie 3 wlotowe z odnogą ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Ulica jest oświetlona i odbywa się nią komunikacja autobusowa (2 przystanki autobusowe znajdujące się na pasie ruchu). System odwadniania nie funkcjonuje prawidłowo - dwuspadowy przekrój poprzeczny i wystające krawężniki (po obu stronach drogi) uniemożliwiają spływ wody z jezdni. Nieliczne studnie wpustowe nie zbierają należycie wody opadowej.


Przebudowa odcinka obejmuje wykonanie jezdni asfaltowej o długości 504,37 m i szerokości 6,0 m z jednostronnym chodnikiem z kostki betonowej o szerokości 2,0 m (po południowej stronie drogi) i poboczem z kruszywa o szerokości 0,75 m (po stronie północnej). Za poboczem na szerokości 2,0 m zaprojektowano zieleniec, utwardzony kratą trawnikową na podbudowie przepuszczalnej. Zjazdy na posesje przyległe do drogi należy wykonać z kostki betonowej. Należy przebudować istniejące elementy kanalizacji deszczowej wspomagające powierzchniowy system odwodnienia drogi. Jezdni należy nadać jednospadowy przekrój poprzeczny, umożliwiający spływ wody przez pobocze na powierzchnię biologicznie czynną, którą na szerokości 2,0 m od krawędzi pobocza należy wykonać na podbudowie przepuszczalnej, w wyniku czego nastąpi naturalna infiltracja wody w grunt. W ramach zadania należy wymienić 4 istniejące studnie wpustowe - na studnie z kręgów betonowych o średnicy 500 mm wyposażone w ruszty żeliwne typu ciężkiego.


Istniejące nawierzchnie utwardzone w rejonie inwestycji przeznaczone do przebudowy należy rozebrać i w ich miejsce wykonać zaprojektowane. Kostkę betonową/krawężniki nadające się do użytku – zdemontować. Powstały rozbiórkowy destrukt i kostkę betonową wykonawca zobowiązany będzie przetransportować i przekazać zamawiającemu w miejsce wyznaczone.


Termin składania ofert przez zainteresowanych wymienionymi inwestycjami wykonawcy upływa 20 grudnia. Poinformujemy o wyborze najkorzystniejszej z nich.



Podziel się
Oceń